60 anys d'espera: Granollers dona la benvinguda de nou al Tour de França
Granollers tornarà a situar-se aquest estiu al mapa de la història del ciclisme. Més de sis
dècades després que el Tour de França trepitgés per primera vegada els seus carrers, la gran volta francesa torna a la capital del Vallès Oriental, aquesta vegada no com un convidat fugaç, sinó com a ciutat de sortida de la tercera etapa de l’edició del 2026.
El Tour d’enguany promet una combinació de tradició i novetat. El recorregut, presentat per ASO a principis d’any amb tres etapes inicials per Catalunya abans de creuar els Pirineus. De Barcelona a La Cerdanya, i després cap a territori francès, el pilot haurà d’afrontar una barreja de vents costaners, baixades tècniques i ports exigents que recorden antigues aventures del Tour per terres espanyoles.



Granollers va viure per última vegada el remolí ciclista que és el Tour de França l’any 1965, l’any en què el pilot va travessar la ciutat entre Perpinyà i Barcelona. El primer contacte amb el Tour, però, es remunta al 1957, quan noms mítics com Jacques Anquetil dominaven les carreteres. En ambdues ocasions, l’arribada del Tour va ser una autèntica revolució cultural que va transformar carrers tranquils en corredors plens de vida, recorda l’Isma, de Vintage Bikes Granollers, una botiga que respira ciclisme dels seus anys daurats.
Aquest juliol, Granollers tornarà a sentir aquest batec i es convertirà, un cop més, en part de la seva història viva. El Tour de França no només passarà a prop: començarà una etapa a la mateixa ciutat. I això porta una energia diferent, que va molt més enllà del dia de cursa. En els dies previs, el “village départ” transforma l’espai urbà.

Tota la ciutat sembla compartir aquest sentiment. “Hi participa tothom: el club ciclista, que l’any que ve fa 100 anys, les escoles, els voluntaris. Hi ha un orgull i un sentiment de pertinença impressionants. És com si ens hagués tocat la grossa,” afegeix l’Isma. “Ara que tinc 33 anys, ho valoro encara més. Poder viure el Tour aquí, i a més col·laborar-hi, és un privilegi.

La ciutat ha assumit l’esdeveniment com un esforç col·lectiu, amb iniciatives de voluntariat ja en marxa i una clara voluntat de mostrar la seva capacitat d’acollida i organització. Per a ell, també té un valor personal. A través del seu projecte, “Ferros amb Rodes,” participarà tant en el Grand Départ de Barcelona com en la sortida d’etapa a Granollers. Tot i que encara no pot revelar-ne els detalls, deixa entreveure el que vindrà: “A Barcelona presentarem alguna cosa única sobre la història de la bicicleta.”
Més a prop de casa, un altre moment destacat ja pren forma. Una exposició al Museu de Granollers li permetrà compartir no només bicicletes restaurades, sinó també les històries que porten al darrere. “És una manera d’ensenyar què significa el ciclisme per a mi,” explica, “i les vides que han tingut aquestes bicicletes abans d’arribar a les meves mans.”
Llegeix l’entrevista completa amb l’Isma de Ferros amb Rodes a Nafent volum 18, l’especial del Tour de França, disponible a la nostra botiga online.
“Per un dia, el món mirarà cap a la nostra ciutat,” diu. “I això és motiu d’orgull.”
Històries relacionades






